Dinsdagavond 4 juli heeft de eerste trekking plaatsgevonden om de KNVB-beker.  Derde divisionist Sparta Nijkerk uit Nijkerk heeft geloot tegen ONS Sneek.  De Friezen spelen in de Eerste Klasse F. De wedstrijd wordt gespeeld op zaterdag 12 augustus. De loting wordt verricht door Abdel Zerai, aanvoerder van Groen Wit 1 en winnaar van de districtsbeker Zuid I seizoen 2022/’23, onder toeziend oog van ondergetekende. In de loting zaten 24 teams die zich in 2022/’23 hebben geplaatst voor de halve finales van de districtsbeker en 36 teams uit de Derde Divisie. Foto Aalt Guliker