Vrijdag 9 december is in samenwerking met leerlingen van de basisschool Holk in Nijkerk en hoveniersbedrijf Ter Riele een voedselbos aangelegd. Over niet al te lange tijd kunnen de kinderen fruit plukken van hun eigen bomen en struiken, zoals appels, peren, aardbeien en kersen. Het voedselbos is geplant door leerlingen van groepen 7 en 8 in het naastgelegen voetbalveld. Ook worden nog veel wildbloemen gezaaid. Door de leerlingen actief te betrekken bij het aanplanten en ze uitleg te geven over de verzorging van de planten hoopt de gemeente Nijkerk de vraag: ‘’Waar komt ons fruit vandaan?’’ te beantwoorden. Onder de leerlingen bevond zich ook de taalklas van asielkinderen. Wethouder Rene Windhouwer liet vanaf de zijkant wat van zich horen over dit project, maar hij liet alle eer aan de kinderen om te graven. Foto Kees van den Heuvel