Net voor de kerstdagen heeft Bob Scherrenburg zijn schoenenzaak aan het Verlaat gesloten. Het was een echt familiebedrijf wat 90 jaar in de schoenhandel gewerkt heeft. Bob zijn Opa opende in 1932 de eerste Bata schoenenzaak in Oosterbeek. Bob zijn Vader deed dat in 1967 in Harderwijk waar Bob later ook in dienst kwam. Zijn zus Marianne kwam later ook meewerken.
In 1976 opende Bob zijn eigen Bata schoenenzaak aan de Langestraat en in 1994 verhuisde hij naar een groter pand aan het Verlaat. Hij ging daar verder onder de naam: Bob Scherrenburg Shoenen. Daar kwam zijn zus Marianne ook meewerken. Bob, ‘We hebben die 46 jaar in Nijkerk een grote vriendelijke, tevreden en gewaardeerde klantenkring opgebouwd waar we met veel plezier op terug kunnen kijken. Ik zal het in begin zeker gaan missen, maar aan alles komt een eind en met 70 jaar mag dat ook wel een keer. Nu nog even de administratie afwerken, het pand leegruimen, aan mijn pensioen gaan denken en leuke dingen gaan doen’.
Bron en Foto’s: Harry Koelewijn


















