In het park van de woonwijk Groot-Corlaer in Nijkerk worden zaterdag 8 juli de schapen ontdaan van hun vachtje. Vanwege de hete weersomstandigheden is de ploeg al om 6 uur ’s morgens begonnen. De wol zelf levert geen cent meer op; het meeste gaat naar de vuilstort. Wel werd in een tent getoond wat je allemaal kunt knutselen van wol. Ook staat er iemand met een spinnenwiel. Voor de kinderen is er een springkussen. Zelfs de bordercollie had het al heet op de vroege morgen en sprong pardoes in een teil met water. Foto Kees van den Heuvel