Zaterdagmiddag 12 juli organiseerde de Nijkerkse Schaakclub op een warm Plein een schaak-instuif. Iedereen die in het hart van de binnenstad van Nijkerk een partijtje wilde meespelen, was van harte welkom. Er waren diverse schaakborden aanwezig waaronder een demonstratieschaakbord waarop schaakproblemen worden getoond. De activiteit vond plaats in het kader van het 100-jarige bestaan van de Schaakclub. Toch zochten de meeste mensen verkoeling met een ijsje of liepen door de fonteintjes. Foto Kees van den Heuvel