In de sprintertrein van Amersfoort naar Zwolle is maandag 19 juni  ter hoogte van Nijkerk een ruit van een treincabine kapot gegaan. Dat gebeurde in het voorste treinstel met nummer 3005. Het is nog niet bekend of dit spontaan gebeurde of dat er iets tegenaan is gegooid. De NS hoopt in een reactie dat de reizigers niet al te veel zijn geschrokken. Er is contact opgenomen met de conducteur. Foto Rob Hageman