Elke eerste zaterdag van de maand zijn de vrijwilligers van de Repairclub tussen 10.00 en 12.00u in de bibliotheek aanwezig om allerlei apparatuur waar mogelijk te herstellen. De vrijwilligers doen dit graag en hebben er plezier in. Je kunt zelf meemaken hoe ze aan het werk zijn tijdens een gratis kopje koffie. Het is ook niet goed voor het milieu dat alles zomaar weggegooid wordt. Er komen nu maandelijks steeds meer mensen naar de Repairclub. Dus het werkt wel. Bij de Repairclub krijgt men regelmatig de vraag of ze aan huis ook voor klusjes komen. Dat moet dan met nee beantwoord worden.

Bij het UVV hebben hebben ze al jaren een klussendienst die wel aan huis kleine klusjes doet. Deze vrijwilligers krijgen ook wel eens de vraag of ze een apparaat kunnen herstellen. Vrijwilligers van de beide clubs ontmoeten elkaar een keer in de Biep en kwamen hierover in gesprek. En na wat overleg zijn ze op het idee gekomen om elkaar waar nodig aan te vullen.

Bron en Foto’s: Harry Koelewijn