Raadslid Cathy van Manen gaat per direct de Lokale Partij verlaten en gaat verder onder de vlag van Forum voor Democratie. Cathy van Manen reageert: ‘’Vorig jaar mocht ik met voorkeurstemmen mijn intrede nemen in de Nijkerkse gemeenteraad. Mijn keus voor de Lokale Partij kwam voort uit het feit dat deze partij de enige partij in Nijkerk was met een positief kritisch geluid. Na een jaar ben ik het nog steeds eens met de standpunten zoals benoemd ten tijde van de verkiezingen, maar er gebeurt niet genoeg mee. Mijn streven is een goede toekomst voor ons Nederland en daarbij is vrijheid voor mij de eerste prioriteit. De huidige ontwikkelingen vragen om een rigoureuze wijziging van het huidige politieke systeem en FVD is de enige partij die zich daarvoor inzet. Burgers hebben volksvertegenwoordigers nodig waar ze hoop uit kunnen halen voor de toekomst. Daarom heb ik besloten om mij aan te sluiten bij Forum voor Democratie. Zij zijn de enige partij die strijdt voor fundamentele verandering en een goede toekomst voor de volgende generatie.‘’ e heeft inmiddels een eigen website https://fvd.nl/gemeentes/nijkerk Haar speerpunten zijn
- Macht terug naar de burger: bindende referenda en gekozen burgemeester
- Nooit meer vrijheidsbeperkende maatregelen en QR
- Veiligheid waarborgen: nooit op verzoek van de landelijke politiek een AZC openen
- Lagere energierekening; niet van het gas af
Foto Aalt Guliker tekst Kees van den Heuvel

















