Postbode Peter Vreekamp moet de wijk Doornsteeg in Nijkerk per 1 januari 2023 toch verlaten. Die afspraak werd een aantal weken geleden gemaakt tussen PostNL en de postbode en blijft ook staan, ondanks de petitie met 333 handtekeningen van omwonenden.

In november kreeg Vreekamp te horen dat hij vlak voor Kerst weg zou moeten uit de wijk Doornsteeg. Hijzelf en bewoners van de wijk waren het daar niet mee eens en de buurt kwam in actie om Vreekamp nog zo’n twee jaar, tot aan zijn pensioen, in de wijk te laten blijven. Er volgde een gesprek tussen PostNL en Vreekamp en zij spraken destijds af dat hij in ieder geval tot het einde van het jaar in de Doornsteeg zou mogen blijven. Maar de buurt vond dat niet voldoende en startte een handtekeningenactie.

In vier dagen tijd werden 333 handtekeningen verzameld en die werden eerder deze maand overhandigd aan PostNL. PostNL laat weten dat er geen nieuwe afspraken worden gemaakt naar aanleiding van de petitie, omdat de reeds gemaakte afspraak ,,naar beider tevredenheid was.”

Bron: De Stad Nijkerk