Voor de eerste keer in haar bestaan werd maandagavond 19 december in sportcafé Watergoor in Nijkerk het pokerkampioenschap van Nijkerk (ONK) gehouden. Het toernooi was tot op de laatste stoel bezet: full house dus. De winnaar ontving een bokaal en mocht zich pokerkampioen van Nijkerk noemen. Het ONK is bedoeld om mensen op een laagdrempelige manier kennis te laten maken met het spel. Veel mensen denken dat poker om geld gespeeld moet worden, maar oprichters van het ONK Poker, zwagers Mathijs Jonkers en Evert-Jan van IJzendoorn, denken daar heel anders over. ,,Poker kun je net als veel andere spellen binnen een paar minuten leren en er beter in worden door veel te oefenen,” vertelt Jonkers. ,,Het voelt voor de duizenden deelnemers die ieder jaar aan het ONK Poker meedoen dan ook echt als het bedrijven van sport en daar halen ze ontzettend veel plezier uit. Is het dan nodig om voor geldprijzen te spelen? Wij denken van niet. Er staan iedere zaterdag 100.000 mensen voor de lol op een voetbalveld en die spelen ook alleen om de titel.” Foto Kees van den Heuvel


















