Leerlingen van de onderbouw van de basisschool De IJsvogel (de voormalige Prins Willem-Alexanderschool) in Nijkerk zijn vrijdagochtend 27 maart met een zelfgemaakte palmpasenstok door de Nijkerkse woonwijken Paasbos gewandeld. Onder meer werd een bezoek gebracht aan diverse seniorencomplexen. Daar werd uit volle borst gezongen en deelden de kinderen paaskaarten uit aan de bewoners. De reacties waren hartverwarmend: veel ouderen genoten zichtbaar van het bezoek en de aandacht. De optocht zorgde voor mooie ontmoetingen tussen jong en oud en bracht een gevoel van verbondenheid in de wijk. Een geslaagde traditie die opnieuw liet zien hoe kleine gebaren een groot verschil kunnen maken. Een palmpasenstok of palmpaasje is een met groene takjes en lekkernijen versierde stok, in de vorm van een kruisje, die kinderen ter gelegenheid van Palmzondag maken en in optocht meedragen. De kinderen hadden zelf een broodhaantje gebakken die bovenop het kruis werd geplaatst. Dat mochten ze later zelf opeten. Foto Kees van den Heuvel