Presentator Tijs van den Brink hangt het presentatorvak bij de EO aan de wilgen en wil voor het CDA de Tweede Kamer in. De in Nijkerk geboren en getogen Van den Brink heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij politieke ambities heeft. Na de val van het kabinet achtte hij het moment daarvoor rijp, zegt hij tegen de EO. ‘Na de val van het kabinet heb ik de stoute schoenen aangetrokken en een sollicitatiebrief geschreven naar het CDA. Of het uiteindelijk tot een Kamerlidmaatschap komt, wordt bepaald door het CDA en de kiezer. Dat is spannend, maar ik zet deze stap met overtuiging.’ Tijs van den Brink heeft tijdens gemeenteraadsverkiezingen in Nijkerk eerder de kleine christelijke partijen RPF/GPV/SGP gesteund. Die eerste twee zijn later opgegaan in de ChristenUnie. hij was begin jaren negentig journalist in Nijkerk en verzorgde met Kees van den Heuvel en Jan Ruijne het nieuws over Nijkerk in het Veluws Dagblad. tekst Kees van den Heuvel
Oud-Nijkerker Tijs van den Brink verlaat de EO en wil voor CDA Tweede Kamer in

















