De Oldtimerclub Nijkerk vierde zaterdag 13 mei haar tienjarige bestaan met een jubileumrit. Na afloop werd een bestuurslid van het eerste uur in het zonnetje gezet. Dat was Jan van Duinkerken die vanaf het prille begin in 2012 aan de wieg stond van de Oldtimerclub en het zag groeien tot 140 leden.

Speciaal voor hem werd een aandenken gemaakt: een sleutelhanger waarvan Van Duinkerken het eerste exemplaar ontving van voorzitter Bab Bettink. ,,We vieren eigenlijk een dubbel jubileum. Gelijk met het tienjarige bestaan van de Oldtimerclub vieren we ook het jubileum van Jan van Duinkerken. Hij is naast penningmeester ook vice-voorzitter en die rol neemt hij erg serieus. Hij is perfectionist, laat niets aan het toeval over en zorgt ervoor dat alles tot in de puntjes is geregeld. Dank voor wat je hebt betekent,’’ aldus Bettink.

Tekst Kees van den Heuvel
Foto’s Aalt Guliker