NSC Nijkerk won zaterdag 15 november het belangrijke duel met 2-1 van Robur et Velocitas en blijft bovenin meedoen en zicht houden op de eerste periodetitel. Trainer Rob van Diermen vond NSC goed beginnen. „We voerden ons plan goed uit en zaten er kort op. Robur had moeite met onze speelwijze.” NSC kwam vroeg op voorsprong en was daarna gevaarlijk in de omschakeling en kwam kort voor rust op 2-0, hoewel de marge toen al veel groter had moeten zijn. „Na rust komen zij al na 3 minuten op 2-1. Toen hebben we het zwaar met veel vroege voorzetten van hun en opportunistisch spel. In die fase moet je veel strijd leveren, valse meters maken, en tweede ballen winnen. We hebben daarin echt geknokt als team en zo deze zwaarbevochten drie punten in Nijkerk weten te houden.” NSC Nijkerk – Robur et Velocitas 2-1 (2-0). 2. Abdul Samet Karaman 1-0, 45. Karaman 2-0, 48. Bjorn de Jonge 2-1.