De Nederlandse Spoorwegen is erg tevreden met de herinrichting van het stationsgebied op het Nijkerkse Willem-Alexanderplein. Dat meldt wethouder René Windhouwer. Het voorplein is een stuk dieper geworden en het wandelgebied loopt het voormalige park in. Op zijn beurt hoopt de wethouder ook dat de NS haar bijdrage wil leveren om het stationsgebouw een impuls te geven. Het is nog niet bekend wanneer het nieuwe stationsgebied (en de Oranjelaan) formeel wordt geopend. Momenteel zijn nog werkzaamheden gaande op de Hoefslag. Foto Kees van den Heuvel