Een Nijkerks team, onder de naam van Team Melie, loopt vrijdagnacht mee in Utrecht met de ALS Sunrise Walk. Ze lopen voor Melie van Essen. Dat is de fietsvriendin van de vrouwen van het team. Een jaar geleden werd bij Melie de ziekte ALS geconstateerd. Iedereen maakt nu van dichtbij mee hoe ingrijpend deze ziekte is. Machteloos staan zij aan de zijlijn. Door mee te lopen met de ALS Sunrise Walk willen zij aandacht vragen voor ALS, bijdragen aan onderzoek maar bovenal hun vriendin Melie steunen. Het team bestaat uit acht mannen en vrouwen en ze lopen 15 kilometer. In totaal nemen 2.000 wandelaars deel en is tot dusver bijna 650.000 euro opgehaald, maar de teller loopt nog. Wilt u ze nog steunen? Dat kan via https://www.alssunrisewalk.nl/teams/team-melie

Op de foto ontbreken Gert van Kooten en Ramon Goijaerts.

Bron Kees van den Heuvel