De bunker en de ernaast gelegen splinternieuwe speelplek in de Nijkerkse woonwijk Spaanse Leger gaan op de schop. Samen met de buurt wordt gezocht naar een nieuwe invulling van de bunker. Vooruitlopend op de aanpak van de bunker wordt de bestaande speelplek naast de bunker binnenkort waar nodig gerepareerd. De bunker zelf wordt momenteel tijdelijk in de bouwhekken gezet om onveilige situaties te voorkomen. Over gezelligheid gesproken: volgende week gaat de buurt er een barbecue organiseren. Naast de gemeentelijke plannen wil Het Spaanse Leger BV (Lithos en De Bunte Vastgoed) een aanvullende speelvoorziening realiseren in de wijk. De omwonenden gaven eerder aan niet tevreden te zijn met de ‘karige’ speelplek. Aanvankelijk waren er grootse plannen met de speeltuin in combinatie met de bunker, maar daar was volgens de bewoners weinig van terecht gekomen. Er staat een glijbaan, een picknicktafel en een boter-kaas- en eieren spel. Vooraf mochten de bewoners hun wensen kenbaar maken. En het heeft liefst anderhalf jaar denkwerk vereist voordat het huidige resultaat was gerealiseerd. Foto en bron Kees van den Heuvel


















