De nacompetitiewedstrijd Barendrecht-TEC die woensdagavond op de agenda stond, is door de KNVB uitgesteld. De aanklager van de KNVB komt nog dinsdag of woensdag met een strafeis voor het ‘onsportieve gedrag’ van Barendrecht in de laatste competitiewedstrijd tegen GVVV. In die wedstrijd verloor Barendrecht opzettelijk van GVVV in de laatste vijf minuten om in aanmerking te komen voor nacompetitie. Sparta Nijkerk was hiervan de dupe, want die maakte ook kans op de play-offs. Sparta heeft vervolgens een klacht ingediend bij de tuchtcommissie van de KNVB. De kans is groot dat Barendrecht meerdere punten in mindering krijgt, waardoor de ploeg op de ranglijst zakt en de vervangende periodetitel naar een andere club gaat. De vraag is nu of Sparta Nijkerk aan de nacompetitie mag deelnemen of dat deze plek naar SteDoCo gaat. Foto Alwin van de Water. Tekst Kees van den Heuvel

















