Enkele vrijwilligers hebben zaterdag 24 juni de muur doorbroken van twee kamers van het Zusterhuis op de Holkerstraat in Nijkerk om hier een buurthuis te realiseren. De twee kamers worden één ruimte. Inmiddels is de naam ook bekend van dat nieuwe buurthuis. Het gaat De Refter heten en als de verbouwing op schema verloopt zal het 29 september worden geopend. De Refter was oorspronkelijk de eetzaal van de zusters. De behoefte van een buurthuis is gebleken na het uitzetten van een enquête. Daarop heeft onder de vlag van 2B Paashuis een eerste open dag plaats gevonden. ‘’Ondanks de regen was er toen best veel belangstelling. Op de open dag hebben mensen zich aangemeld dat ze iets willen betekenen, waaronder het ontwikkelen van activiteiten en het verbouwen van de ruimte en dat ging allemaal onder het motto van door en voor de buurt,’’ aldus Pam van de Weijer en Lobke Spruijt, die bij de verbouwing hulp krijgen van de Woningstichting Nijkerk. ‘’ We waren ook wel een beetje verliefd op de locatie. Want er is een erker en mooi glas-in-lood ramen.’’ Over financiële zorgen hoeven ze zich voorlopig geen zorgen te maken. Het eerste jaar is al bekostigd door een aantal sponsors.  Foto Kees van den Heuvel