Het was 4 april buitenlesdag. Diverse scholen hebben, zoals de naam al aangeeft, buiten les gegeven, zoals de Maranathaschool in Nijkerk die met schepnetten aan de slag ging bij stoomgemaal Nijkerk en de Daltonschool Corlaer die de frisse buitenlucht van het schoolplein opzocht. Buitenlucht, beweging en een natuurlijke omgeving zijn goed voor fysieke en mentale gezondheid van kinderen, zo stellen Jantje Beton en IVN Natuureducatie. Buitenles is niet alleen gezond, het is ook goed voor de leerprestaties van de kinderen en bovendien is het ook nog eens heel leuk. Eigen foto’s


















