Woensdag 6 juli hebben wethouders René Windhouwer (Nijkerk) en Mijntje Pluimers (Barneveld) druk gelobbyd in de Tweede Kamer voor een overbruggingspakket knooppunt Hoevelaken en een gefaseerde uitvoering van het knooppunt A1/A30. Het faseringsvoorstel werd onder de aandacht gebracht bij minister Harbers, voorafgaande aan het debat over het stopzetten van de aanpak van de A1/A30 en Hoevelaken. De aanpak van knooppunt Hoevelaken is voorlopig in de ijskast gezet vanwege de stikstofregels, de hoge kosten en het gebrek aan personeel om de plannen uit te voeren. Kees van den Heuvel
.

















