Op de dag voor kerstmis gingen nog heel veel mensen op pad om de laatste boodschappen te doen. Bij de Albert Heijn in Nijkerk kostte het al sinds de afgelopen week heel veel moeite om een parkeerplekje te vinden. Zo ongelooflijk druk was het daar. Ook in de Nijkerkse binnenstad haalden de consumenten hun laatste geschenken. Een uitzondering vormde de Etos Drogisterij in Nijkerk. Die was de hele dag dicht. Het personeel staakte voor betere arbeidsomstandigheden. Zij willen dat hun lonen structureel gaan meestijgen met de prijzen in de winkels (automatische prijscompensatie). Dat komt neer op een verhoging van minimaal 10% per januari 2023. Het laatste bod van de werkgevers is 3%. Verder moet de werkdruk omlaag. Foto Kees van den Heuvel