Het gerenoveerde hotel/restaurant Ampt van Nijkerk is donderdagmiddag 20 oktober heropend. Een kleinzoon van de Nijkerkse ondernemer Gerard van den Tweel mocht met loco-burgemeester Marielle Broekman het lintje bij de prachtig overkapte entree doorknippen. Het hotel is uitgebreid met 30 kamers, het restaurant heeft er een mooie serre bij, de gevels zijn gerenoveerd en opnieuw in de lak gezet, er zijn veel duurzaamheidsmaatregelen getroffen zoals de aanleg van warmtepompinstallaties en restwarmte wordt gebruikt om het zwembad op temperatuur te houden. Kortom, het hotel is geheel zelfvoorzienend. Na het doorknippen van het lint, werd een plaquette onthuld in de gevel van het restaurant. Daarop stond dat burgemeester Gerard Renkema de eerste steen had onthuld, maar die was vanwege corona helaas niet aanwezig. Naar verwachting kan het Ampt dit jaar zo’n 45.000 overnachtingen verwachten. Sinds de opening in 1991 hebben 1,2 overnachtingen in het hotel plaatsgevonden. Foto Kees van den Heuvel


















