Eigenlijk ging de laatste wedstrijd in de Harry Hamstra Cup, Sparta Nijkerk tegen Spakenburg, nergens meer over, want TEC Tiel was al winnaar, maar als oefenwedstrijd was de overwinning van de Spartanen op de naaste buurman vooral goed voor het moreel. Het werd op de Ebbenhorst 1-0 tegen tweede divisionist Spakenburg. De enige goal werd drie minuten voor tijd gemaakt door Jesse Buitenhuis. Spakenburg kreeg veel kansen, maar het ontbeerde aan scherpte voorin. Maar ook Sparta kon aanvankelijk het verschil niet maken. In de zevende minuut was er de eerste kans voor Sparta Nijkerk, maar het passje voorlangs bleek buitenspel en werd gestopt door keeper Heus van Spakenburg. Verder was er na een half uur spelen een diepe bal van Sparta, maar een schot van Fransberg richting de goal bleek te slap. In het eerste bedrijf van de tweede helft was het Spakenburg dat de klok sloeg. Pas twintig minuten voor tijd kon Sparta Nijkerk offensief meer potten breken. Drie minuten voor tijd rushte Mark van der Weijden langs de lijn, de bal werd op maat voorgetrokken en aanvoerder Buitenhuis drukte hard af. Foto en tekst Kees van den Heuvel Interviews: Mark Kloostra