In het drugslab aan de Prinsenweg in Nijkerk, waar half oktober een inval plaatsvond, werd elke maand voor 17 miljoen euro aan synthetische drugs geproduceerd. Dat blijkt uit de eerste procesdag tegen de eerste groep verdachten. De verdachten ontkennen echter alle betrokkenheid. Een 60-jarige verdachte die ter plekke werd ingerekend, kwam er volgens eigen zeggen slechts om het zwembad schoon te maken. Bij hem is echter in zijn auto een groot aantal telefoons aangetroffen, een briefje met codes en jammers (stoorzenders die internet en telefoonverkeer onmogelijk kunnen maken). Het bezit van jammers is niet toegestaan. Het Openbaar Ministerie stelt dat de mannen spullen aanvoerden voor de productie van amfetamine. De officier van justitie eiste maandag 3 juli een gevangenisstraf van respectievelijk 48 maanden en tweemaal 54 maanden tegen de drie verdachten. Bron AD.

















