Op 86-jarige leeftijd is Dick Holtman overleden. Hij wordt gezien als de grote pijler waarop gymnastiekvereniging DOTO uit Nijkerkerveen rustte. Bijna veertig jaar was hij er voorzitter. Dick Holtman was in hart en nieren een echte “Veender”  en liet “zijn” club dan ook geen moment uit het oog. Hij is aanwezig geweest bij de bouw van De Baggelaar in 1976 en heeft vele jaren met hart en ziel voor DOTO Nijkerkerveen klaargestaan. Een echte verenigingsman, zoals je die tegenwoordig nog maar zelden tegenkomt. Verder maakte hij zich verdienstig als lid van de Nijkerkse sportraad, was bestuurslid bij de Nijkerkse VVV en was de drijvende kracht achter de totstandkoming van van wijkcentrum Corlaer in Nijkerk. Voor zijn vele inspanningen ontving Dick Holtman een koninklijke onderscheiding (Lid in de Orde van Oranje Nassau) en werd gehuldigd met de erepenning in zilver van de gemeente Nijkerk. Bron Kees van den Heuvel, foto Aalt Guliker