Het Hoevelakense Bos moet aan de oostkant worden uitgebreid. Dat meldt Hoevelaken Bereikbaar en Leefbaar. Dat is volgens hen hard nodig, want mede door de ontwikkeling van Vathorst is de drukte in het bos enorm toegenomen. Eerder werd een streep gezet door de ontwikkelingen aan de noordwestrand van het bos, nadat bleek dat een projectontwikkelaar het gebied heeft aangekocht en het naar eigen inzicht inricht. Volgens de stichting Hoevelaken Bereikbaar en Leefbaar wordt door de gemeente Nijkerk overlegd over een mogelijke uitbreiding aan de oostkant van het Hoevelakense Bos. Dat geeft volgens hen een nieuwe kans om de doelstellingen te realiseren maar daarover is nog niets zeker. Vanuit de Stichting is verder ingesproken bij een raadscommissie over de gevolgen van de recente ontwikkelingen voor de plannen en het grote belang om alsnog aan de oostkant te komen tot uitbreiding van het bosgebied. Ook hebben zij gepleit om aan Sparrendam een bestemming te blijven geven zoals die is verankerd in de vastgestelde visie. Dus geen legalisering en uitbreiding van evenementen en activiteiten. Bron Kees van den Heuvel