We zien steeds meer hoe het Pein er straks uit gaat zien. Dat het mooi wordt is zeker. Aldus fotograaf Harry Koelewijn. Ondergronds is de installatie aangebracht om het water te laten circuleren. Het water in de put wordt naar de sproeiers gestuurd en weer terug gebracht. Het systeem wordt via een computer aangestuurd. Hier wordt de verlichting ook mee geregeld. De verlichting zal blauw gekleurd zijn. Het eerste lichtpunt ligt voor de Beek aan de Kolkstraat, de andere lichtpunten lopen via het Plein verder via het Verlaat waar de Beek verder loopt via de Langestraat en verder. Het blauwe licht symboliseerd het water van de Beek wat onder het Plein doorloopt. Bron en Foto’s: Harry Koelewijn


















