Vrijdagavond 28 juli vond de start plaats van de Harry Hamstra Cup. Aan de rode kant van de Westmaat namen het vernieuwde IJsselmeervogels en Sparta Nijkerk het tegen elkaar op. Na Koninklijke HFC te hebben opgerold, was er opnieuw winst voor de Nijkerkers. Het werd in Spakenburg 0-2. Aanvankelijk leek het duel te eindigen in een 0-0 stand, met overigens levendig voetbal. Maar in de laatste tien minuten sloeg Sparta Nijkerk toe. Noah Plug bracht Sparta op voorsprong en daarna was ook snel de 0-2 gemaakt. Een corner van IJsselmeervogels werd gevangen door de doelman van Sparta Nijkerk. Die zag Monir Berhout in de ruimte vrij staan en speelde die snel aan. Berhout was in de sprint niet meer te achterhalen en legde de bal in het net achter de kansloze goalie van IJsselmeervogels. Volgende week dinsdag speelt Sparta Nijkerk tegen TEC Tiel. De andere ploegen die deelnemen in de Harry Hamstra Cup zijn Spakenburg, DOVO en DVS’33. Foto Kees van den Heuvel


















