De media waren niet welkom tijdens de gesprekken met de inwoners en ondernemers van Hoevelaken over de noodopvang van asielzoekers in het voormalige Euretco-gebouw. Toch wordt binnenkort bekend gemaakt waarover inhoudelijk is gesproken. In de week van 3 juli maakt de gemeente Nijkerk het verslag openbaar. Dan ook krijgen alle aanwezigen van de bijeenkomsten het verslag thuis gestuurd. Er waren drie bijeenkomsten met de inwoners van 12 tot en met 14 juni en één bijeenkomst met ondernemers en winkeliers op 15 juni. Van die vier bijeenkomsten wordt één verslag gemaakt.  Het college van Burgemeester en Wethouders beoordeelt op basis van het verslag op welke onderdelen de concept-afspraken met het COA moeten worden aangepast en welke aanvullende maatregelen het college moet nemen. In gesprekken met de burgemeester en de wethouders kwamen onder meer de zorgen over veiligheid en het aantal asielzoekers van 350 naar voren. Inmiddels is besloten om de besluitvorming over de noodopvang in Hoevelaken over te hevelen tot na de zomervakantie.  Bron Kees van den Heuvel Foto Aalt Guliker