Op sportcomplex De Ebbenhorst vond afgelopen zaterdag de vijfde editie van de Veteranendag van Sparta Nijkerk plaats. Rond de vijftig veteranen werden ontvangen bij de eerste thuiswedstrijd van het eerste elftal, waarmee de club opnieuw haar waardering en respect voor deze bijzondere groep uitdrukte.
Bij de ingang werden de veteranen verwelkomd door Gerrit van den Brink, Ambassadeur van de KNVB. Hij sprak de aanwezigen toe en overhandigde hen een medaille als blijk van erkenning. Na de officiële ontvangst genoten de veteranen van de wedstrijd van Sparta Nijkerk 1, die met een overtuigende 2-0 overwinning werd afgesloten. Daarmee kreeg de dag ook een sportief tintje.
De Veteranendag eindigde in een gemoedelijke sfeer bij Perron 31, waar de deelnemers samen genoten van een uitgebreid warm en koud buffet. Met deze vijfde editie onderstreept Sparta Nijkerk haar betrokkenheid bij de veteranen en spreekt de club opnieuw haar dank uit voor hun inzet en offers.
Tekst: Aalt Guliker.
Foto’s: Anja de Greef.


















