Naar verwachting zal ook dit jaar geen horecadag worden gehouden in het centrum van Nijkerk. Dat meldt Frans Poorter, voorzitter van de Nijkerkse Ondernemersvereniging. Mogelijk is er volgend jaar wel een dergelijke activiteit. Wel wordt hard gewerkt om een nacht van Nijkerk mogelijk te maken in de laatste week van de schoolvakantie. Er wordt gekeken of dit op een andere manier leven kan worden ingeblazen. Mogelijk wordt het meer een familiefestijn. Verder is er dit jaar geen Zomerbraderie. Dat heeft volgens Poorter puur te maken met vergunningen, eisen en regeltjes.  Tekst Kees van den Heuvel, bron Bos Brandt Los.