Raadslid Cathy van Manen van Forum voor Democratie Nijkerk vindt het onacceptabel dat minister Harbers het besluit heeft genomen om de aanpak van de knooppunten Hoevelaken en A1/A30 wederom op de lange termijn te schuiven. De fractie maakt zich zorgen over het negatieve effect van dit besluit op de mobiliteit voor de gemeente Nijkerk. Tevens zijn er grote zorgen over de doorgang van eerder genomen besluiten waarbij duidelijk door de raad is aangegeven dat de reconstructie van het knooppunt Hoevelaken een belangrijke voorwaarde is.
Daarom stelt Van Manen de volgende vragen aan het college:
1. Welke gevolgen heeft het genomen besluit voor onze gemeente?
2. Zijn er besluiten die eerder genomen zijn, die door dit besluit van de minister geen doorgang kunnen vinden?
3. Wat gaat u doen om de verkeersdoorstroming in de gemeente Nijkerk richting de toekomst zeker te stellen?