Na drie jaar afwezigheid was er vrijdagavond 6 januari weer een nieuwjaarsbijeenkomst in Dorpshuis De Stuw voor alle inwoners van Hoevelaken. De organisatie was in handen van de Lionsclub Hoevelaken. Iedereen kreeg bij binnenkomst uit handen van de leden van de Lionsclub Hoevelaken een glas champagne en die vond pas zijn eindbestemming toen Sigmund Beitler een nieuwjaarstoast uitbracht op 2023.
In het zalencentrum zelf was de fototentoonstelling ‘Centrum van Hoevelaken: toen, nu en in de toekomst’ te zien. De tentoonstelling was voor de gelegenheid samengesteld door de Stichting Historisch Hoeflake. Op ieder paneel was linksboven een plattegrondfoto geplaatst en daaronder hingen foto’s uit de betreffende buurt. Het was een feest der herkenning. Het jaar van de Lionsclub staat in het teken van het thema ‘Verbinden’. Over wat dat precies inhoudt, werd aan het begin van de avond het een en ander verteld. Daarnaast werd aandacht gevraagd voor een nieuw initiatief van de Lions: de Geefgids. Met dit initiatief wil de club op een eenvoudige manier schenkers en ontvangers met elkaar in contact brengen, zodat goede doelen en/of projecten sneller kunnen worden gerealiseerd.
Tekst: Kees van den Heuvel
Foto’s Aalt Guliker


















