Van 10 februari t/m 10 maart is er een expositie over architectuur in de bibliotheek in Nijkerk. De fototentoonstelling is gerealiseerd en samengesteld door Herman Gerritsen en Ulrich Huckschlag en is te zien op de eerste verdieping van de bibliotheek. Die eerste verdieping wil de bibliotheek ook meer gaan gebruiken voor exposities waardoor op die etage meer reuring komt. Ulrich Huckschlag kreeg op het politiebureau van Arnsberg (Duitsland) in zijn 8ste levensjaar de eerste ervaring met de fotografie. Een ambtelijke werkneemster heeft hem in haar vrije tijd de basiselementen van de fotografie- en dokatechniek geleerd. Op mijn tiende heeft hij van zijn oudere broer zijn eerste fotocamera voor zijn verjaardag gekregen. Op latere leeftijd kreeg hij vervolgens steeds meer interesse in kunst en cultuur. Vele familieleden, verwanten, kennissen en vrienden stimuleerden hem van zijn hobby zijn beroep te maken. Nadien is de eerste foto-expositie met succes verlopen in het Dr. Poolhuis in Hengelo. De opleiding als vakfotograaf van 4 jaar heeft hij in 16 maanden tijd cum laude afgesloten. Hierin heeft zijn partner Herman-Siemen Gerritsen hem gesteund. Zelf heeft hij zich in de art-fotografie ontwikkeld. Enkele foto’s zijn van hem hier ook te zien in de bibliotheek van Nijkerk. Op dit moment hebben zij meer dan 60 fototentoonstellingen in Nederland, Duitsland, BelgiĆ« en Schotland gehouden. Foto Kees van den Heuvel