Woensdagmiddag 26 juli bezocht loco-burgemeester Wim Oosterwijk van de gemeente Barneveld (en voorheen wethouder in Nijkerk) een bezoek aan het echtpaar Willigenburg-Vreekamp in Zwartebroek vanwege hun 60-jarige huwelijksfeest. Namens het gemeentebestuur werd een bos bloemen overhandigd aan het jubilerende bruidspaar. Kees Willigenburg is een bekend figuur in Zwartebroek. Hij stond aan de basis van de bouw van dorpshuis De Belleman en heeft er negentien jaar de functie bekleed van beheerder. Met het dorpshuis De Belleman werd een grote maatschappelijk rol voor de lokale verenigingen, bedrijven en inwoners vervuld. Het idee voor de bouw ontstond in 1978. De gemeente wilde het plan alleen steunen als de gemeenschap 50.000 gulden bijeen zou sprokkelen. Kees Willigenburg was toen al betrokken bij veel zaken in Zwartebroek en ook hier had hij een leidende rol. Hij nam plaats in de bouwcommissie en in 1983 werd De Belleman opgeleverd. Onlangs werd met een groot feest het veertigjarige bestaan van het zalencentrum gevierd. Het echtpaar woont nog altijd op een steenworp afstand van het zalencentrum. Foto Kees van den Heuvel

















