De Diabetes Challenge, die vorige week donderdag van start ging vanaf sportpart Kleinhoven bij SC Hoevelaken, is voortvarend van start gegaan met veertig deelnemers. Ze werden begeleid door Caroline van Mourik, diëtist bij Diëvitale, Astrid van Kaam van de dokterspraktijk op de Parklaan en huisarts Debora Smits van dokterspraktijk De Ronde Tafel.
De deelname is hoger dan we in eerste instantie verwacht hadden, vertelt Astrid van Kaam. ,,Het is een gemêleerd gezelschap. We zijn daarom voorzichtig begonnen met een route van vijf kilometer. Zo konden we zien en ervaren hoe de samenstelling is. De een is al wat geroutineerder en heeft een iets hoger basistempo dan de andere en anderen moeten het vooral in het begin wat rustiger aan doen, daar willen we ook rekening mee houden. We hebben genoeg begeleiders en kunnen dit in goede banen leiden.”
Lees de rest van het artikel op Stadnijkerk.nl
Foto: Gerrit Steen

















