Een man en vrouw uit Zwartebroek zijn vrijdag 9 december met zware onderkoelingsverschijnselen opgenomen in het ziekenhuis. De man ging met zijn hond zwemmen in de Zeumerse Plas, maar het dier kwam vast te zitten aan een boei. Toen het de man niet lukte om de hond los te krijgen, ging de vrouw ook het water in. Zowel de man als vrouw raakten onderkoeld, maar wisten op eigen kracht aan wal te komen. De hond is gered door de brandweer en overgedragen aan de dierenambulance. Bij de reddingsactie was het brandweerkorps uit Nijkerk aanwezig.