Bij het bedrijf Daimler/Evobus in Nijkerk is woensdagmiddag 25 januari een bijenhotel geopend. Dat gebeurde in aanwezigheid van wethouder Rene Windhouwer. Het bijenhotel is gemaakt door enkele werknemers van Careander / De Postkamer. Van afvalhout dat door Daimler werd aangeleverd maakten Rick, Koen, Jan Jaap, Rob en Anne (niet op de foto) het insectenparadijs. Het is onderdeel van een verduurzamingsprogramma van Daimler dat zichzelf de opdracht heeft gegeven om op sociaal-maatschappelijk gebied een bijdrage aan de samenleving te leveren. Naast een bijenhotel komt er ook nog een picknick-gebied en een moestuin, dat wordt beheerd door een nog aan te stellen persoon. Aan de andere kant ontvangt Careander allerlei afvalproducten van Daimler waarmee weer (circulair) nieuwe producten worden gefabriceerd. Careander kreeg een half jaar geleden de opdracht van Daimler. Er werden wat voorbeelden opgestuurd van soortgelijke bijenhotels. Er werden oude pallets aangeleverd en die werden op maat gezaagd. Vervolgens is laag voor laag het bijenhotel opgebouwd. Er zit zelfs een bruidssuite in.

Coline Lokhorst is Teammanager bij Careander en is enthousiast over de plannen die gemaakt zijn. Ze vertelt: ,,Careander heeft naast dagactiviteiten ook de mogelijkheid om te werken via een jobcoach. Dat betekent dat iemand zelfstandig werkt bij een bedrijf of andere organisatie. Een jobcoach van Careander is op de op de achtergrond bereikbaar voor vragen. Zij houden direct contact met de cliëntmedewerker en het bedrijf. Deze samenwerking gaan we opzetten met Daimler Buses. We zijn aan het kijken welke mogelijkheden er zijn.”

Foto en bron Kees van den Heuvel