Bert de Graaf, voorzitter van de Unie van Vrijwilligers en oud-wethouder, heeft vrijdagavond 12 mei de overzichtstentoonstelling geopend van de Atelierroute Nijkerk. Dat deed hij door een vlag met het nieuwe logo te onthullen en de oude vlag spreekwoordelijk aan gort te knippen. De dertiende atelierroute vindt volgend weekeinde plaats in Nijkerk, op 20 en 21 mei (11.00 – 17.00 uur). Op 30 locaties zijn dan werken te zien van 45 kunstenaars.
De Graaf had grote lof voor de kleurrijke folder en de heldere website. ‘Kunst moet je gewoon beleven, ‘voelen’ en ruiken. Het moet gewoon leven, te beginnen bij de UVV. Kunst is voor mij verbindend, inspirerend, is bevrijdend en geeft energie.’ Er worden zo’n drieduizend bezoekers verwacht tijdens de atelierroute. Na afloop van de onthulling van de vlag door Bert de Graaf was er nog een gedicht van Henriette Hofman die verhaalde over de omgeving van de Grote Kerk.
Tekst Kees van den Heuvel
Foto’s Aalt Guliker


















