Bep van den Boom heeft afscheid genomen van Woonzorgcentrum Sint Jozef. Voordat Bep van den Boom bij Sint Jozef ging werken was ze al sinds 1977 in diens bij de nonnen in het Zusterhuis aan de Holkerstraat. Toen er eind 1999 nog maar 2 nonnen woonden, heeft ze gesolliciteerd bij Sint Jozef. Twee zussen van Bep werkten al bij Sint Jozef en zo kwam Bep in gesprek met de toenmalige manager. Na een goed gesprek kon ze na 3 weken (begin 2000) meteen in dienst treden. Ze kon aan de slag als interieurverzorgster, wat ze met plezier deed. Ze vond het werken bij de bewoners prachtig en haar liefde ging steeds meer uit naar hen. Ze deed wat bijscholingen en mocht toen ook meewerken in de zorg. Maar de zorg vraagt de laatste jaren zoveel meer dan vroeger. Er wordt meer van je verwacht en je moet daarvoor de nodige papieren hebben. Ze heeft toen gekozen voor gastvrouw. Als gastvrouw ondersteun je de zorg met alles wat mogelijk is. Aandacht voor de bewoners, waar meestal door de zorgverleners geen tijd meer voor is. Je hebt als gastvrouw meer tijd en aandacht voor de bewoners wat heel belangrijk is. Je doet een spelletje, maakt een praatje en je wandelt wat met de bewoners wat heel fijn voor ze is. Nu gaat Bep van den Boom met vervroegd pensioen. Ze zal Sint Jozef nog wel gaan missen. Ze kijkt terug op een gezellige receptie die ze aangeboden kreeg van Sint Jozef. Er was een toespraak en cadeau van locatiemanager Bea van Wakeren. De cadeaus en bloemen van haar collega’s werden zeer gewaardeerd. Foto en tekst Harry Koelewijn