Vorige week is gestart met de voorbereidingen voor het bouwen van 56 chalets aan de Bloemendaalseweg. Hier was vroeger Bad Bloemendaal. Timmer-Weg en Waterbouw en Pijpers Bronbemalingen zijn druk bezig met deze voorbereidingen. Er wordt grond afgegraven, water weggepompt en nieuwe grond aangebracht en meer. Vorig jaar september werd er door de gemeente bekend gemaakt dat er gebouwd zou gaan worden. Maar, daar kwam reactie op van de omliggende bewoners die vonden dat ze hier niet over geïnformeerd waren en gingen in proces. Er is met de buurtbewoners gesproken en ze zijn er uitgekomen. Maar daardoor wordt het wel vijf maanden later voor dat de Oekraïners huisvesting krijgen. Waarschijnlijk niet eerder dan eind van de zomer. Bron en Foto’s: Harry Koelewijn


















