De coronapandemie mag voorbij zijn, 2273 inwoners van Nijkerk hebben nog maanden last van de nasleep ervan. Dat waren 1.101 mannen en 1.173 vrouwen. Naar eigen zeggen hadden ze drie maanden nadat ze ziek waren geworden nog klachten, blijkt uit een onderzoek van de GGD’en waarvan het RIVM de resultaten heeft gepubliceerd, meldt de Stentor. In heel Nederland hebben ruim 900.000 mensen – 6,3 procent van de totale volwassen bevolking – drie maanden na de eerste besmetting nog klachten, blijkt uit datzelfde onderzoek. Nijkerk heeft met 6,5 procent een gemiddeld percentage met long covid.